أنــــــا طفـــــل فلسطينــــــــي

انا طفل فلسطيني

انا طفل صغيـــر ونفســـــي أعــــــيش

انا طفل فلسطيني ليه ياعروبه متسأليش

فين ضميركــم؟؟؟ ولا حتي ده مفيــش

خلاص نسيتوني ولا خلاص عروبه مفيش

آه منكم ياعرب ناس تخاف ماتختشيش

فيــــن العــرب ؟؟؟ طــاب فيــن الجيــــش

مفيش ضابــط ولاحتـي فيـه شويــش

هي دي خيبــة !!! العرب رجولـه مفيــش

نيسيتوا أمجادكم دي حتي ما تتنسيش

امريكا تقول اشتري مجانا وكمان عاوزه البقشيش

والحكومه تشجب وتندب وده دورها في التشويش

فلسطين ليهم وليمة لكن شكلها متأضيش

وأهم اخدوا العراق وبيقولوا متكفيش

امريكا تخطط واسرائيل تطيح فينا تلطيش

ليهم حق يعملوا كده واكتر ان شالله يعملونا دشيش

مخلاص حكامنــا باعونــا وادوهــم معانـا البقشيــش


3 صوت حر:

جميله جدا ولكن كثره الشين في نهايه كل بيت لا يخدم جمالها . كنت اتمني التنويع في إيقاعها . ولكنها في النهايه جميله ولمست أيضا سيطره فلسطين كقضيه علي مدونتك وده شئ جعلني احترم هذا العمل بحق . جزيتي خيرا بجد ..
م . جمعه

 

بداية شرفتني بجد ورايك اسعدني كثيرا اما عن وجود اخطاء في كتاباتي فاعتذر لكني اكتب مايخطر ببالي وكنت اتمني ان اجيد كتابه الشعر حتي لا اقع بمثل هذه الاخطاء
هذه المدونه اكتب فيها خواطري دون تقيد الا بحبي لفلسطين
عندما تحب وتفقد حبك تجد نفسك كلما اردت الحديث تتحدث عن حبك وامنياتك وهكذا انا مع محبوبتي فلسطين وهي تستحق هذا الحب وزياده. هناك مواضيع عامه اخري لكن قليله
اسعدني اهتمامك

 

عندما يعبر الإنسان عما بداخله بأي شئ فلا مجال للخطأ أبدا فأنا لا أعتبرها خطأ بقدر ما أعتبرها عفويه تحترم .. واتذكر في ذلك ( اللهم أنت عبدي وأنا ربك ) فهذه عفويه يضرب بها المثل حتي الأن . وأحترم تعلقك بالقضيه وإهتمامك بها . رد الله إليك وإلينا جميعا محبوبتك وعشقنا وكرامتنا .. وإن شاء الله لي زياره أخري لتصفح باقي هذا العمل القيم والمحترم . جزيتي خيرا وشكرا للإهتمام